7 Mayıs 2010 Cuma

ISPANAKLI VE LORLU SAÇ BÖREGİ

Haftanın sonuna geldik ve bugün pazar kahvaltınız için aslında hepinizin bildigi bir tarif vereyim istedim.Ben en sevdigim hatta bayıldıgım bir börektir.Annem sık sık yapardı bize küçükken.Hatta annemden fazla hamur yogurmasını birde benim deyimimle şekerli ekmek yapmasını isterdim.O da hiç üşenmez yapardı.Canım annem benim.Artık birgünde şekerli ekmek tarifini veririm size.
ISPANAKLI VE LORLU SAÇ BÖREGİ MALZEMELERİ:
  • 2-2,5 su bardagı un
  • su
  • tuz

İÇ MALZEMESİ:

  • Yarım veya 1 kilo ıspanak
  • 2 adet kuru sogan
  • tuz,kırmızı toz biber,
  • istenilen miktarda lor
  • az sıvıyag

Hamuru için un ve tuz bir kaba alınır ve yavaş yavaş üstüne su ilave edilerek yogrulur.Kulak memesi kıvamına (bu kıvam açıklaması bana hep garip gelmiştir ama başka nasıl anlatacagımı bilemiyorum)gelince hamurumuz hazır demektir.İçi için soganlar yemekli dogranır,ıspanaklar ayıklanarak yıkanır ve oda dogranır.Soganları derin bir kaba alıyoruz ve üzerine az tuz ilavesi ile soganları ovuyoruz sonra ıspanakları üstüne koyup ovmaya devam ediyoruz.Ispanaklar ve soganlar tuzla ovulunca diriligini kaybediyor(bu yöntemle yaparsanız hemde ıspanagın besin degerini kaybetmemiş olursunuz)Sonra üstüne kırmızbiberini ve lorunu ekliyoruz.En son olarak az sıvıyag koyup karıştırıyoruz.İçimizde hazır artık.Hamurdan limon büyüklügünde parçalar koparıp yuvarlıyoruz ve oklava veya merdane ile unlu zeminde açıyoruz.Açılan hamurların uç tarafına içten koyuyoruz.Sonra yarım ay şeklide kapatıyoruz.Ve kıgın teflon tavada arkalı önlü pişiriyoruz.

Afiyet olsun.

25 yorum:

  1. Canım hayırlı cumalar ellerine sağ
    lık sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. canım ellerine sağlık benimde annem pazarları erkenden kalkar yapardı geçenlerde yine yapmış misafirlerine.
    yanın da olup bende yemeği isterdim.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canım, hayran kaldım bu güzel saç böreğine.. Annelerimizin de elleri dert görmesin, ne güzel lezzetler öğretiyorlar bize değil mi?
    Şimdiden anneler gününü kutluyorum, sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Yaz geldimi bahçemizde sacın üzerinde yaparız. Çok güzel ve leziz oluyor. Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  5. misss gibii kokusu geldi ..ben lor ile değilde beyaspeynirle dahaçok seviyorum ..

    YanıtlaSil
  6. hımmm kahvaltı için süper bir tarif.
    bizde kıymalısını yapıyoruz.

    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. Buz gibi bir ayranla ne güzelde yenir. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  8. ben bu tarifn her turlusunu cok severim.Ellerine saglik cnaim.
    Sevgiler
    Sefa

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar canim, börekler harika olmus, sevgiler....

    YanıtlaSil
  10. ♥ Olá, amiga!

    Para você... com muito carinho ♥

    Quem tem o abraço mais apertado...
    mais carinhoso...♥
    e um amor tão grande... tão grande...♥
    que apaga qualquer desamor?♥

    Feliz Dia das Mães!!!
    ♥Ótimo fim de semana!
    Itabira♥♥
    Brasil

    YanıtlaSil
  11. Canım merhaba.Börekler nefis olmuş.Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  12. ohhhh mis gibi koktu:)yarın bi deniyeyim ama üşenmezsem tabii hihihi
    eline sağlık canım benim...
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. Eylemciğim anneler gününü kutlarım ..nice güzel ve çok günler kutlaman dileğiyle ..sevgiyle kal ..oğluşunu benim için öp..*-*

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Eylem teşekkür ederim.Seninde anneler günün kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  15. Ellerinize sağlık, anneler gününüzü kutluyorum.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  16. Eylemcigim bende senin anneler gününü kutluyorum canim,
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. ellerine saglik canim anneler günüde kutlu olsun sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. Sevgili Eylem,
    Tüm annelerin, anne olmak isteyenlerin, anne olacakların, aslında tüm kadınların anneler günü kutlu olsun.
    Rabbim annelerimize zeval vermesin, başımızdan eksik etmesin.
    Tüm annelerin evlatlarına, evlatların da annelerine kavuşmasını nasip etsin.

    Bu arada;
    Gözlemeler nefis görünüyor, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  19. KELIMELERLE ANLATILAMAYAN FEDAKARLIK VE KARSILIKSIZ SEVGIYI, TARIF ET DESEN BANA HERHALDE SADECE "ANNE" DERDIM.. ANNELER GUNUN KUTLU OLSUN...

    YanıtlaSil
  20. mutlu bir annelik.mutlu bir ömür diliyor annler gününüzü kutluyorum

    YanıtlaSil
  21. ANNELERGÜNÜN SENİNDE KUTLU OLSUN NİNEM

    YanıtlaSil
  22. EYLEMCİM BU NE GÜZEL BİR LEZZETTİR BÖYLE:))) ŞİFA OLSUN CANIM

    YanıtlaSil
  23. canım benim anneler günün kutlu olsun .....iyi haftalar sevgiler...

    YanıtlaSil
  24. hayatım ellerine sağlık bende çok severim bu böreği hele hele kıymalısını yada mantarlı kaşarlısını daha bi çok severim....öpüyorum sevgilerimle

    YanıtlaSil
  25. bizim evde de sık sık yapılır
    çok severim
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil

İzleyiciler