1 Mart 2010 Pazartesi

BALKABAKLI BÖREK

Balkabaklı böregi ilk defa komşum getirdiginde yemiştim.Benim begendim bir lezzet ama bizimkiler balkabaklı börek mi olur diye yemediler.Ama bence gayet güzel olmuştu.İşte tarif:
Malzemeler:
  • 6 adet yufka
  • istenilen kadar balkabagı(ben yarım kilo kadar kullandım)
  • çok az şeker
  • süt(yufkaların ara katlarına sürmek için)
  • sıvıyag(yufka ara katlarına sürek için)
  • az yogurt
  • yarım şişe soda

Kabaklar eger kabuklu alındıysa kabukları soyulduktan sonra rendelenir.Ve içine az şeker eklenir ve karıştırılır.(komşum sotelemeden yapıyor balkabaklarını)Altı yaglanmış tepsiye birinci kat yufka serilir ve üzerine sıvıyag ve süt karışımından sürülür.2.yufaka da serilip yine sıvıyag süt karışımı gezdirilir.3.yufka serilir ve üstüne balkabaklı içten konulur.Diger yufkalara da aynı işlem uygulandıktan sonra üzerine de sıvıyag,süt ve az yogurt karışımı sürülüp sonra üstüne yarım şişe soda dökülür ve dilimlendikten sonra 180C önceden ısıtılmış fırında üstü kızarıncaya kadar pişirilir.(internette araştırdım bu balkabagı böregi tarifini birçok tarifte baya tatlı yani şekerli hatta cevizli yapıyorlar.ama benim komşum bu şekilde tarif etti bana.)

Afiyet olsun.

19 yorum:

  1. ellerine sağlık eylemciğim severim ben böyle tatları

    YanıtlaSil
  2. Eylem bende yemedim,aman boşver onlar yemesin biz yeriz :)afiyet olsun..

    sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. eylemcim bu sene kabağın denemediğim bir böreği kaldı.ama nefis olduğunu duydum.mücverini yaptım dün nefis oldu.ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  4. bende okuduğumda aynen öyle düşündüm balkabaklı börek ama görütüsünden çok güzl olduğu anlaşılıyor

    afiyet olsun

    YanıtlaSil
  5. eylemcim bizede ilk defa bir komşumuz getirdi ama onunkisi pek tatlı değildi bu börek aslında tatlı olurmuşş içine şekerde serpek gerekiyormuş tabi bunu çok sonralardan öğrendim ama ben ogunden beri ağzıma süremiyorum...

    YanıtlaSil
  6. benim denizlili komsumda gözlmesini yapmisti bal kabaginin böregide nefis olmus eline saglik bir dilim aldim

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık canım
    nefis görünüyor
    öptümmmmmmmm

    YanıtlaSil
  8. süreklı karşılaşıyorum nette ben bu bal kabaklı börek tarzı hamur işlerine gerçekten merak ediyorum tadı nasıl oluyor denemek lazım oda senın tarıfinle ilk yapmak istiyorum sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. batı karadeniz
    özellikle zonguldak tarafında çok yapılır.
    ama elde açması yapılmalı ,
    çünkü farkı orada !
    benimde yardımcım zonguldaklı,
    elde açmasını yapar ve çok hoş olur.
    blogda yayınlanacaklar arasında hala durur :(

    afiyetler olsun canım

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık, çok severim bu böreği, sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. Çok canım çekti Eylem'ciğim,kimbilir nasıl lezzetli olmuştur..Severim kabaklı tatları..Ellerine sağlık canım..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Bizde gözlemesini yaparız. elinize sağlık
    Hülya

    YanıtlaSil
  13. ellerine sağlık canım nefis olmuş
    afiyet bal olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Mis gibi kokular buralara kadar ulaştı,ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  15. EYLEMCİM ELLERİNE SAĞLIK..BENDE HİÇ DENEMDİM..AMA DENEMEK İSTİYORUM....

    YanıtlaSil
  16. görüntü çok güzel...ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  17. ÇOOOOK ÖNCEDEN YAPIYORDUM YİNE YAPMALIYIM ELİNE SAĞLIK CANIM

    YanıtlaSil

İzleyiciler